Az én világom, ha az autókra gondolok...
Az autók, azok megjelenésekor egyet jelentettek a mozgás szabadságával. Az emberek ezekkel a gépekkel egyre nagyobb távolságokat tudtak megtenni.
Aztán ahogy telt-múlt az idő, megérkeztünk 2020-ba, amikor az autók a tartós fogyasztási cikk kategóriából először, az 5-6 évre hitelből vásárolt fogyasztási cikk kategóriába léptek.
De ez egy átmeneti állapot, mert a tervek szerint 2030-2035 között már nem lehet belsőégésű motorral szerelt új járművet forgalomba hozni Európában.
De, ami már most megtörténik: az elektronikusan vezérelt, internetre kapcsolt autók gyakorlatilag, megfelelő jogszabályi háttérrel központilag (akár a rendőrségből) megfigyelhető, elirányítható, leállítható.
Ezért jól megfontolt szándékkal elraktároztam négy autót. Ebből kettőben semmiféle vezérlő elektronika sincs, amikből, ha az ember kiveszi az akkumulátort, akkor is mennek.
Kettő pedig, bár rendelkeznek vezérlő elektronikával, semmilyen módon nem kapcsolódnak az internethez, és még azokból a tartós anyagokból készültek, amik nem bomlanak el könnyedén, mint a ma gyártott autók sok kénmentes műanyag alkatrésze.
Még abban a korban nőttem fel, ahol az autózás a szabadságot jelentette, a vezetés élményét, nem csupán az A pontból B pontba való eljutást, amíg csak lehet megőrzöm őket, hogy ennek a mára elmúló korszaknak néhány egyre idősödő időkapszulája velem maradjon.
És mivel az idejük nagy részében letakarva pihennek, mindannyian kaptak egy-egy korszerű elektronikus töltőt, ami indulásra készen tartja őket, hogy elmenjünk együtt sétálni, ha kisüt a nap…
Mindegyik autóm életem egy-egy fejezetének része 18 éves korom óta.
Az első autóm egy sárga Trabant kombi volt 1986-ban, aztán egy Mitsubishi mikrobusz, és jött a 123-as Mercedes és a piros 944-es Porsche...
Az autózásnak az a korszaka, ami a szocializmus végén vált szabaddá...
Egy különleges korszak volt, amit éppen most vált le az elektromos autózás.
Most, hogy elmúltam 50 éves, megtehetném, amit annak idején nem tehettem, hogy nem adom el az autóimat, nem cserélem le őket, hanem megőrzőm őket és egy kis gyűjteményt építek belőlük.
Így az utóbbi években elhatároztam, hogy így teszek... négy autót tartok életben, a legidősebb egy 1988-ban készült 124-es Mercedes...
Mivel a téli hónapokban Siófokon élek, így a Rock Star otthona a néhány kilométerre lévő csodálatos fekvésű Siófoki vitorláskikötő.
A Rock Star a Siófoki vitorláskikötőben
Az USA-ból való hazaköltözésem után nagyon sok minden van körülöttem, ami az Egyesült Államokhoz köt.
Ez egyik ilyen dolog a vitorlás hajóm, ami 1973-ban épült William Crealock műhelyében Kaliforniában, Los Angelesben (Clipper Marine Corp. 1919 Occidental Street Santa Ana, CA 92705)
A másik a Chrysler márka. Az első Chryslerem egy LHS volt...
Két egyedi építésű Chryslert őrzünk 2015 óta. Mind a két autó alapos átalakításon esett át és lettek egyedivé építve.
Mivel a téli hónapokban Siófokon élek, így a Rock Star otthona a néhány kilométerre lévő csodálatos fekvésű Siófoki vitorláskikötő.
A Rock Star a Siófoki vitorláskikötőben
Az USA-ból való hazaköltözésem után nagyon sok minden van körülöttem, ami az Egyesült Államokhoz köt.
Ez egyik ilyen dolog a vitorlás hajóm, ami 1973-ban épült William Crealock műhelyében Kaliforniában, Los Angelesben (Clipper Marine Corp. 1919 Occidental Street Santa Ana, CA 92705)
A hajó teljes felújításon esett át, és az alapoktól építettük újjá fél éves aprólékos kézimunkával.
Mivel a téli hónapokban Siófokon élek, így a Rock Star otthona a néhány kilométerre lévő csodálatos fekvésű Siófoki vitorláskikötő.
Mivel a téli hónapokban Siófokon élek, így a Rock Star otthona a néhány kilométerre lévő csodálatos fekvésű Siófoki vitorláskikötő.
Mindketten a 66-os út méretpontosan megépített szakaszán parkolnak...
Aljas Kúszóbab... egy legendás zenekar legendás turnébusza teljesen egyedire építve, fekete kalapácslakk színben, piros kerekekkel, fehér peremű gumikkal...
Az autó 1989-ben készült, és immár veteránként rója hűségesen a hosszú kilométereket...
Fiatalkorom fekete 124-es Mercedese nagyon hiányzott... De a családban édesapám autója, amit szinte újonnan, 3 hónaposan vásárolt 1988-ban, az örökségem részévé vált. Teljes átalakításon esett át, amit sajátkezűleg végeztem el a COVID-19 lezárás hónapjaiban 2020 tavaszán és nyarán...
Érkeznek az új hibrid modellek, és az elektromos autók, sávtartással, önvezetéssel...
...gyönyörűek, modernek, de ezek már egy új korszak gyermekei...
...mivel munkám nem igényli a folyamatos autóval való közlekedést, ezért úgy döntöttem, a négy autónkkal - a két veteránnal, és a két Chryslerrel - járom majd az országutakat, visszaidézve a benzingőzös éveket, és belőlük csodálva az elektromos korszak négy keréken guruló csodáit...
Built with Mobirise website themes